Sabtu, 17 Julai 2010

Bangkit Islam Bangkit !


Ya Allah…
Aku akan mengahwini pemuda yang Kau cintai…
Seorang pemuda yang soleh dan memberikan jiwa raganya untukMu….
Dia berjuang demi cintanya padaMu…
Dan aku juga berjuang demi cintaku padaMu….
Aku akan tetap teruskan perjuangan ini sekalipun dia tiada di sisiku….
Cukuplah Engkau untukku…

Izinkanlah dia menggapai impiannya…
Izinkanlah aku menjadi pendokongnya…
Aku sayangkan dia ya Allah namun Kau lebih penyayang…
Hanya padaMu tempat aku bergantung…

Aku mahu membantu dia dan perjuangannya dengan segenap jiwa ragaku…
Aku mahu menjaga dirinya dan ibu bapanya seperti keluargaku sendiri....
Andai berkesempatan, aku mesti mendidik anak-anak kami untuk menjadi pejuang…
Aku mesti menjadi kuat supaya suami dan anak-anakku kuat…
Aku akan tersenyum andai suami atau anak-anakku syahid…
Aku akan bersujud syukur dan mengucap lafaz “Alhamdulillah…”

Andai…
Aku yang pergi terlebih dahulu meninggalkan mereka, Kaulah sebaik-baik pemelihara… Peliharalah mereka…..
Aku manusia yang punya hati dan cinta…
Namun kedua-duanya sudah kuserah padaNya…

Bangkit Islam Bangkit!


Ya Allah… seberapa banyak pahala yang aku dapat sepanjang perjalanan hidupku, sedekahkanlah pahala-pahala itu kepada emak dan abah... Semoga mereka berbahagia dunia akhirat…

Ya Allah... aku tidak mahu menyesal.. aku mahu mengingati Mu setiap detik dan saat dalam hidupku..

Do My Best!
Do My Very Best!


10 Julai 2010
Nilam Puri, UM, Kelantan

4 ulasan:

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....