Ahad, 25 Julai 2010

inilah takdirmu... yang tertulis untukmu...

walaupun sesenget 45', so whatt?!
Move on!!

Semalam adalah hari yang my family sangat manjakan saya.. bukan sahaja mak abah, my brothers too...

Saya tak tahulah nak cakap macam mana lagi.. tapi setiap kali saat-saat saya 'BLANK', mak abah dan my brothers always duduk sebelah saya. Mereka akan bercakap dan bercakap tanpa saya perlu bercakap.

Tapi semalam saya sepatutnya pergi kursus kahwin. Dan percaya tak, semasa dah nak sampai (in 3 minutes), saya terasa taknak pergi. So dengan pantasnya driver(my brother) menuju ke tempat lain.. Saya sedang demam dan terlupa nak makan ubat lepas lunch, rasa macam-macam pun ada.. nak muntah, nak pengsan dan nak ... nak nangis.

Bersolat di masjid yang saya tak tahu apa namanya. Masjid apa tu namanya di Putrajaya yang tepi tasik open air tu. Kalau nak ke toilet boleh naik lif. Then nak ke ruang solat, naik lif lagi. Subhanallah, walaupun rasa macam sempat pitam dulu sebelum sampai ke ruang solat, tapi tak pitam.. ;)

Masa nak solat tu, jiwa ni dah pasrah.. dah redha.. Pagi tu dah kena brainwash dengan mak abah.
Masa solat tu nangis lah puas-puas.. Sehingga my brothers call phone bagitau mereka sedang tunggu di luar masjid (kakak dia tak keluar-keluar)

Then kami ke Alamanda.. Kena brainwash lagi sekali. Kali ni dengan hafiz.
"Aku terkejut masa dengar kau nak kahwin tiba-tiba. Aku ingat everything just fine. Aku balik sebab aku nak tengok siapa dia. Aku tak kisah apa yang berlaku kepada perempuan-perempuan lain. Tapi kau dan adik, dua perempuan yang aku sangat care! "kata hafiz.

Syukur ya Allah kerana menghadirkan saya adik-adik yang sangat menyayangi saya. Adik saya yang sangat sibuk dengan flying schedule pack pun sanggup balik demi nak temankan saya dua hari ni. Dua hari yang seriously tough buat saya...

Syukur ya Allah kerana menghadirkan saya emak abah yang sangat menyayangi saya... Abah yang sangat susah nak balik rumah pun sanggup balik sekejap.
"Kakak masih muda. Dan abah tak ada halangan pun. Abah cuma nak pastikan kakak yang dah kami jaga dengan baik akan terus dijaga dengan baik oleh orang lain. "

Emak menangis. Saya tahu tapi mak sorokkan daripada saya. Emak minta maaf. Semua orang minta maaf daripada saya sedangkan mereka semua tak salah pun.

By the way, this is not my first time i feel BLANK.

Dan saya ada Allah. As long as saya ada Allah, I am ENOUGH.

Malam tu my brothers bawa saya keluar makan. Dan dia memang still brain wash saya sehingga saya rasa otak ni dah kena clorox... Saya terharu. Walaupun tak semua yang dia cakap tu boleh pakai, still saya sayangggggg dia.

"Kita boleh hilang harta.. hilang cinta.. hilang kerja.. tapi bukan keluarga. Family is everything!"kata dia.

"Allah is everything.."saya bersuara perlahan sambil senyum.

Pagi tadi bangun tidur, lepas subuh tu sembang-sembang dengan emak.

"kakak dah buat yang terbaik untuk dapat redha mak abah.. demi nak redha Allah. dan sekrang kakak dah dapat redha mak abah... kakak tak kehilangan apa-apa.."kata emak

Hanya Allah saja yang tahu betapa sejuknya hati ini....

Ya saya malu dengan apa yang berlaku.. tapi saya lebih MALU KEPADA ALLAH... So.. marilah menebalkan muka, teruskan perjuangan!

Ya Allah... sesungguhnya hanya Kau satu-satunya cinta hati ku...

Aku buat semua ini kerana Engkau, maka bantulah kami.... Hanya Kau tahu segala isi hati hamba-hambaMu..

Ya Allah... aku tidak mahu menyesal.. aku mahu mengingati Mu setiap detik dan saat dalam hidupku..

5 ulasan:

  1. alhamdulillah...
    apa yg lillah kejar da dpt..
    alhamdulillah...mak n abah redha lillah..
    n insyaAllah, Allah pun sama..
    insyaAllah...sama2 doakan..

    Alhamdulillah dikurniakan kuarga yg dpt m'jadi tulang belakang pd lillah..
    Alhamdulillah dikurniakan mak abah yg penyayang..
    Alhamdulillah dikurniakan adik2 yg prihatin n penyayang...
    Alhamdulillah...
    Alhamdulillah...
    Alhamdulillah...

    u r strong dear..
    u r strong...
    i know u can do it..
    May ALLAH bless u =)..

    BalasPadam
  2. aku yang tenggelam dalam cintaNya.. aku yang selamanya tak kisah asalkan Dia ada... Bagiku Allah cinta sejati... Bila yang tertulis untukku adalah yang terbaik untukku, tangis ku adalah sebahagian lambang rinduku padaNya......

    BalasPadam
  3. aku yang tenggelam dalam cintaNya.. aku yang selamanya tak kisah asalkan Dia ada... Bagiku Allah cinta sejati... Bila yang tertulis untukku adalah yang terbaik untukku, tangis ku adalah sebahagian lambang rinduku padaNya......

    BalasPadam
  4. aku yang tenggelam dalam cintaNya.. aku yang selamanya tak kisah asalkan Dia ada... Bagiku Allah cinta sejati... Bila yang tertulis untukku adalah yang terbaik untukku, tangis ku adalah sebahagian lambang rinduku padaNya......

    BalasPadam
  5. lillah..

    Saya yakin ALLAH takkan sia2 usahamu..

    saya yakin ALLAH amat2 menyayangi mu..

    dan saya yakin.. ALLAH tahu mana yg terbaik buat dirimu..

    =')

    BalasPadam

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....