Sabtu, 3 Julai 2010

jangan dikesali hidup ini!


Sesungguhnya seorang muslim itu, apabila berjalan di Jalan Dakwah, ia tidak berjalan dengan hatinya sahaja, bahkan dibawa bersama hati saudaranya.
Justeru itu, setiap pahala yang didapatinya sepanjang perjalanannya pasti akan terbias untuk saudara seperjuangannya
-mustafa masyhur-


Syukur Alhamdulillah kerana Allah menghadiahkan saya sahabat-sahabat yang banyak membantu diri ini untuk dekat kepadaNya. Tiada apa yang diri ini ada untuk ku berikan kepada kalian sebagai balasan.. Semoga Allah membalas kasih kalian dengan cintaNya..

Kita masih muda dan masih banyak yang perlu kita belajar.. Masih banyak yang perlu kita perbaiki.. Masih banyak yang perlu kita jelajahi..

Kita tak perlu rasa rendah diri hingga kita malu untuk bersama mereka yang lebih ilmunya dari kita sebab kita juga yang akan kekal dalam kebodohan.. Belajarlah, semua bayi pun bermula dengan meniarap sebelum merangkak dan seterusnya berjalan..

Jangan dijadikan alasan latar belakang keluarga dan keturunan sebagai penghalang untuk kita melakukan kebaikan.. Bukankah para sahabat yang awal memeluk islam itu latar belakang mereka juga adalah golongan yang derhaka kepada Allah? Kemudian Allah Yang Maha Kaya mencampakkan hidayah ke dalam hati mereka lalu menjadikan mereka manusia yang menjadi sebaik-baik teman...

Hidayah itu milik Allah.. Ianya tidak dapat diwarisi... Allah berkuasa memberikannya kepada sesiapa yang Dia mahu..

Jadi janganlah kecewa andai insan yang kamu paling tatang itu masih jauh dariNya.. teruskan berusaha memberikan yang terbaik dalam berdakwah... jangan berhenti berdoa.. Tuluskan hati, ikhlaskan niat.. Semoga kalau pun hatinya tidak terbuka sewaktu kita hidup, moga-moga sebelum dia mati, dia akan bertaubat...

Carilah teman yang baik, yang dapat membimbing diri..
Teman yang baik sukar dicari
, lebih sukar untuk ditinggalkan dan mustahil untuk dilupakan..
Semoga teman mu itu menjadi kekuatan untuk dirimu terus menerus kekal di jalan dakwah ini..

Ukhwahfillah abadan abada!



Ya Allah... aku tidak mahu menyesal.. aku mahu mengingati Mu setiap detik dan saat dalam hidupku..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....