Jumaat, 23 Julai 2010

Benar-benar...

“Dan benar-benar Kami akan menguji kalian sampai Kami tahu siapa yang benar-benar berjihad (bersungguh-sungguh) dan sabar di antara kalian dan akan Kami kabarkan keadaan kalian.” (Muhammad: 31).


Ya Allah... aku tidak mahu menyesal.. aku mahu mengingati Mu setiap detik dan saat dalam hidupku..

Terdengar bisikan mesra kalimah keramat bermentara
Bermulanya siang berakhir malam ku, tak akan ku jemu menyebut namaMu

Tiada batasan waktu
Tiada tempat Mu tertentu
Di gunung di lembah, di darat, di air
Siapa pun hamba, keikhlasan doa, keagungan kasih merubah takdir

Bila ku sedari diri disayangi
Langkah kaki ini semakin berani
Bila terkeliru ku ucap namaMu, terasa diriku kembali dipandu

Engkau pertama, tiada akhirnya
Aku dalam kegelapan Engkaulah cahaya
Izinkahlah aku menumpang di sini
Di bawah naungan kasih dan sayang Mu
Ku berserah diri....

p/s: ya Allah... aku rindu..
p/s/s: berikanlah yang terbaik dalam setiap urusan hidupmu, pasti kalian akan merindui saat itu setelah ianya berlalu..
p/s/s/s: mensia-siakan urusan hidupmu akan membawa kepada penyesalan yang mencengkam jiwa.. penyesalan mengundang derita berpanjang bagaikan hukuman seumur hidup.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....