Selasa, 27 Julai 2010

Merintih...



Aku lemah tanpa Mu
Aku yang resah tanpa Mu
Bagiku Allah cinta sejati

Ampunilah aku ya Allah...
Bila tertulis untukku adalah yang terbaik untukku
Kuatkanlah hatiku untuk redha dengan taqdir Mu
Ampunilah aku andai ada air mata yang turun bukan keranaMu
Ampunilah aku andai ada di hati selainMu
Ampunilah aku...

Argh dosa silam terlalu banyak!
Aku mahu berhijrah!

Bila tertulis untukku adalah yang terbaik untukku
aku redha dengan taqdir Mu
pasti ini yang terbaik untukku

Aku mahu berhijrah!
aku yakin Kau takkan sekali-kali mensia-siakan aku

Mungkin tak mudah untuk kaki ini melangkah
Ah aku tak peduli!
Aku mahu berhijrah!
Aku mahu ke sana bersamaMu
Apa sahaja yang datang selepas ini akan aku hadap

Aku masih sayang pada kenangan silam
namun ianya cuma secebis kenangan yang terindah
Mungkin tak mudah aku meninggalkan kenangan itu
Mungkin juga takkan mampu aku padam daripada memori
Sebab cinta yang lahir kerana Allah itu tidak bertambah dek kebaikan dan tidak berkurang dek kelemahan
dan perpisahan ini bukan atas dasar benci apatah lagi marah
Moga Allah meredhai semua ini

Pintaku hanya satu
Terimalah taubatku ya Allah....
Andai dengan hijrah ini akan dapat mendekatkan aku kepadaMu
terimalah aku..

Lillah


****************






Dia tidak hilang

dan tidak menghilang

Dia selalu menunggu

selalu menghulurkan tangan-Nya

hati yang kotor inilah yang menghalangi meihat-Nya.

Yusuf Mansur, Mencari Tuhan Yang Hilang


Antara Dia dan jiwamu,
kedekatan-Nya denganmu
terlalu dekat
hingga tiada tertangkap
pandangan sebatas nafsu

Antara jiwa dengan-Nya,
kecenderungan rendah
menjarakkanmu dari-Nya,
sedang antara Dia denganmu
tiadalah terjarak walau sezarah pun.

M. Shafiq Abas

Ya Allah... aku tidak mahu menyesal.. aku mahu mengingati Mu setiap detik dan saat dalam hidupku..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....