Isnin, 4 Januari 2010

seks yang seksa


tadi menonton rancangan Oprah...

dan ada slot kisah benar isteri yang dirogol..

seriously, banyak sangat pengajaran yang saya dapati..

1 perkara yang saya sedar adalah betapa bertuahnya Islam..

sebab Islam ada peraturan dalam aktiviti seksual.

apakah ia?

* isteri tidak boleh menolak hajat suami kecuali jika isteri dalam keadaan tertentu seperti haid, nifas.. Suami yang hajatnya tak tertunai akan jadi tak keruan hidupnya.

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Jika seorang suami mengajak isterinya ke katilnya (untuk disetubuhi) lalu isteri menolak dan suami marah terhadap isterinya, maka malaikat melaknat isteri hingga ke pagi.”


* No sex semasa haid & nifas
Bersetubuhlah dari hadapan ataupun dari belakang asalkan tidak dilakukan pada waktu haid dan tidak melalui dubur.” (Riwayat Ahmad)


* No liwat
Allah tidak mahu melihat kepada lelaki yang mendatangi lelaki ataupun wanita di duburnya.” (Riwayat Tarmuzi)


* suami wajib melayan isteri dengan sangat BAIK! sama ada secara perkataan mahupun perbuatan.

Rasulullah bersabda yang bermaksud: “Seorang mukmin yang imannya paling sempurna adalah yang akhlaknya paling baik. Dan sebaik-baik kamu adalah yang baik terhadap isterinya.”


nampak rigid? atau nampak remeh? percayalah, hidup hancur tanpa peraturan...

PERINGATAN..

hanya orang yang sakit otaknya akan mengeluarkan kata-kata kesat dan lucah.. seandainya pasangan kamu (atau bakal pasangan kamu) mula berkata-kata perkataan kesat, lucah atau menghina kamu dengan tujuan merendahkan diri kamu... so kamu akan rasa bodoh, hodoh dan rendah diri..

ketahuilah itu adalah signal pertama supaya kamu berhati-hati... dan seandainya dia mula memukul..

Laporkan kepada POLIS. Dan dapatkan perlindungan di tempat lain..

p/s:Cinta membutakan tapi Cinta bukan alasan membiarkan diri dianiaya.. He wont hurt you if he really loves u.. otherwise, you are his puppet..

4 ulasan:

  1. peraturan buat hidup lebih baik

    BalasPadam
  2. sebenarnya perkara ini telah lama berlaku....bagi mereka perlunya ada persetujuan kedua pihak...bukankah islam telah menyatakan lebih awal lagi...bahawa datangilah isterimu dalam keadaan dengan bermesra2... tapi mereka datangi isteri2 mereka dengan keadaan hanya untuk diri mereka sendiri....ni baru bab seks...belum bab poligami....lagi lah ramai yang menentang.... dah mereka nak seronok didunia...biarlah mereka bersama dunia mereka....jadi sebagai orang islam yang mana belum kahwin.... ingat bahawa dirimu (wanita) bukanlah seorang hamba(hamba Allah yer) dalamilah ilmu agama sebelum dirimu berkahwin kelak...kerna bisikan halus akan sentiasa meningkatkan cara mereka agar becerai-berailah kamu....maka pintalah dijauhi perkara2 yang sedemikian....amin....

    BalasPadam
  3. to Salahuddin..

    hm, terfikir juga nak menulis tentang poligami ni.

    BalasPadam
  4. to Frodo..

    yes.. peraturan yg 'adil' adalah lebih baik

    BalasPadam

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....