Sabtu, 23 Januari 2010

menuju kedewasaan


Dari seorang YDP, saya belajar erti kasabaran.. terkagum melihat tegarnya seorang pemuda yang penyabar tatkala insan lain pasti tergugah…

Dari seorang timbalan NYDP1, saya belajar erti membahagiakan.. terkagum melihat besarnya jiwa seorang permaisuri yang solehah..

Dari seorang NYDP2, saya belajar erti pengorbanan... terkagum melihat kesanggupan mengenepikan rasa hati tatkala sedang berjuang di medan..

Dari seorang SUA, saya belajar erti persahabatan.. terkagum melihat kerelaan bekorban kerana ikatan ukhwah..

Dari seorang SUO, saya belajar erti rahsia.. terkagum melihat tegar dalam rahsianya menahan air mata di sebalik senyuman..

Dari seorang SUE, saya belajar erti Tarbiyyah.. terkagum melihat jiwa yang bertarung melawan dua suara dari dalam diri..

Dari seorang Bendahari, saya belajar erti keberanian.. terkagum melihat jiwa itu berdiri sebaris dengan yang lain tanpa ragu..

Dari seorang timbalan Bendahari, saya belajar erti kepuasan.. terkagum melihat kesungguhan jiwa itu begitu berdedikasi dalam merealisasikan impian kami…

Dari sebuah organisasi, saya belajar erti kedewasaan... di sini saya disekolahkan untuk hidup sebagai pemberi.. terima kasih kepada guru-guru saya.. hanya Allah yang mampu membalas jasa baik kalian… teruskan perjuangan kalian .. ukhwahfillah Abadan abada.. =)

nukilan : NYDP1 2010

7 ulasan:

  1. huhuhuhu..smpai begitu skali kasih syg yg kak lillah berikan..=)

    BalasPadam
  2. slagi ada ruang.... kita mencuba yg TerBAIK! =)

    BalasPadam
  3. baru baca entry yg ni...sangat terkelu saat membaca...saygnya kat sume..mcm x nak lepas lak jawatn ni..rasa lom puas kami bersama..semoga apa yg kita berjuangkan akan terus menjadi nadi perjuangan pd hari2 akn datg..semoga kita tabah n cekal dalam menuju ke jalannya....semoga ukhwah antara kita akn kekal...
    maafkan diri ini andai tidak menjalankan amnah seperti yg diharapkan...andai diberi peluang kali kedua,diri ini akan buat yg terbaik....

    BalasPadam
  4. rahsia itu untuk ALLAH
    untuk perjuangan Suci ini..
    untuk KeredhaanNYA...

    :)

    Alhamdulilah.. Kita menuju kedewasaan dan kita bijak. Alhamdulilah..:)

    BalasPadam

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....