Isnin, 19 April 2010

penggerak & sukarelawan AMANI diperlukan

Rata-rata umat Islam hari ini melihat perjuangan di Selatan Thai lebih kepada menyelamatkan bangsa Melayu Pattani atas tiket nasionalisme. Oleh sebab itu, hilang rasa kebersamaan untuk berjuang membebaskan Pattani bersama-sama para mujahidin di sana. Lalu mereka mengambil sikap seperti enau dalam belukar, masing-masing melepaskan pucuk sendiri. Sedarlah umat Islam sekalian! Pergolakan di Selatan Thai adalah isu umat. Saudara kita di sana sedang berjuang menentang golongan yang mahu menukar agama mereka. Barangsiapa yang tidur dan tidak mengambil peduli urusan kaum muslimin, maka dia bukan dari golongan mereka. Tidakkah kita gerun mengenangkan sepotong hadis baginda ini?

Aman Pattani (AMANI) terdiri daripada sukarelawan yang bergerak untuk membantu saudara-saudara kita yang tertindas di Selatan Thailand.

Bantuan yang dihulurkan termasuklah sumbangan dana, ilmu dan maklumat semasa.

Fact Finder AMANI sentiasa akan turun lapangan di Selatan Thailand untuk mendapatkan maklumat semasa yang sahih memandangkan kebanyakkan maklumat berkenaan kezaliman yang berlaku di Selatan Thailand disekat dari dibawa keluar dari sana.


Kami terdiri daripada pelbagai lapisan sukarelawan daripada kalangan pelajar hinggalah mereka yang sudah bekerja. AMANI memerlukan bantuan anda untuk terus memainkan peranannya dalam membantu saudara-saudara kita di sana.

Kepada mereka yang tinggal di sekitar Pulau Pinang, anda diperlukan untuk menjadi PENGGERAK AMANI. Anda akan dipanggil untuk menghadiri mesyuarat AMANI bagi membincangkan segala gerak kerja perancangan AMANI dan perlaksanaan perancangan tersebut dari semasa ke semasa. Mesyuarat ini akan dibimbing oleh koordinator AMANI, saudara Saiful.


Kepada mereka yang tinggal di luar kawasan Pulau Pinang, anda diperlukan untuk menjadi Sukarelawan AMANI yang memainkan peranan dalam menghebahkan info-info yang diterima daripada AMANI termasuklah untuk terlibat dalam roadshow dan mengumpulkan dana untuk program-program AMANI.


Jika berminat, sila hubungi :

amanpattani@yahoo.com

AMANI juga boleh dirujuk di laman sosial facebook .

Semoga Allah memilih kita untuk termasuk dalam golongan hambaNya yang mukhlis.. amin.


Ya Allah... aku tidak mahu menyesal.. aku mahu mengingati Mu setiap detik dan saat dalam hidupku..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....