Sabtu, 4 Disember 2010

inilah yang membahagiakan saya.........

saya pergi berdakwah bukan kerana setakat mahu membahagiakan mereka sahaja tetapi kerana inilah kebahagiaan saya...


saya tidak mempunyai wang yang banyak tetapi saya cukup dengan apa yang ada. belum pernah lagi saya mengidam-idam untuk memiliki barang yang belum saya mampu miliki.

saya mempunyai teman-teman yang baik, yang suka memberi nasihat... walaupun saya selalu tak ikut pun nasihat tu, tapi mereka tetap akan memberi nasihat tanpa jemu...

saya mempunyai keluarga yang penyayang, yang sentiasa mahu kami berada dalam kedamaian, yang sentiasa mahu melindungi dan sentiasa saling memahami.. walaupun seteruk mana kehidupan saya, keluarga saya tetap menerima saya dan membantu saya dalam menghadapi hidup ini..

dan banyak lagi!

semua ini membuatkan saya tertanya-tanya..

apakah setelah Allah mengurniakan segala nikmat kebahagiaan yang tak terhitung ini, saya masih mahu merasa takut? tidak selamat? ragu-ragu? bimbang?

apa sebenarnya yang saya mahu?

*saya mahu yang itu*

:)

kita semua ada keinginan masing-masing. mungkin kita akan mencapai impian itu dan mungkin tidak. namun itu tidak penting. apa yang penting ialah kita terus berbahagia sepanjang tempoh kita berusaha mendapatkan yang itu * . Andai kita tidak mendapatkannya, teruskanlah berbahagia sehingga kita beroleh yang lebih baik dari itu *

p/s:  menyimpan keinginan atau memendam keinginan itu sendiri sudah menjadi suatu keindahan :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....