Isnin, 17 Ogos 2009

ratu air mata...

petikan dari blog fairuz

"then.. terus aku salam dan peluk tahniah kat dia- nangis lagi.. sebab terharu.. Romlah nampak aksi kami.. dia pun turut nangis.. aku pun nangis jugak.. hihi.. xpernah aku nangis depan orang ramai nie.. dalam sejarah.. Aku nangis terharu dengan graduation kawan2 aku..

Sampai di meja makan.. aku nampak kak na sibuk melayan kanak-kanak kecil. Aku kagum dari jauh - kekuatan hati seorang wanita dan ketabahannya. Kak na datang ke meja ku. Aku mahu peluk erat2.. lalu kami menangis lagi.. romlah tengok..dia pun nangis jugak.. Terharu lagi.."

entah berapa kali sesi menangis tanpa suara ni berlaku... basah tudung lillah bukan sebab air mata lillah.. tapi air mata sahabat-sahabat lillah...

orang lain memandang sekilas kepada kami.. hm..
setiap manusia diuji dengan ujian yang berbeza-beza..
sesuai dengan kemampuan masing-masing..


Allah itu adil..
jika ujian itu diberi kepada hambaNya yang terpilih tu, insya'Allah hambaNya tu memang mampu harungi ujian tu...

yakinlah... yakinlah!


kita wanita yg kuat...

wanita yg berjuang...

siang malam kita berteman dgn air mata..

telekung basah dgn air mata...

biar air mata menjadi saksi perjuangan kita...

moga air mata itulah yg bakal memadamkan api neraka... amin.. :'-)

7 ulasan:

  1. ha...gambar yg kat atas ni fotogenik..bukan gedik yer..keh3...

    BalasPadam
  2. heheh...da grad ke/...
    slm ziarah

    BalasPadam
  3. blom lg... ada 1 sem lg.. :)

    makasih sbb sudi ziarah...

    BalasPadam
  4. hehe.. kuat2... hehe kikiki x tahu nak cakap ape.. time kasih kawan2 bagi pinjam tudung untuk air m... ku.. ;)butir2 cinta air mata ku.. penawar dosa.. muhasabah kembali cinta kita padaNya.. hee

    BalasPadam
  5. air mata tu basuh luka bole..

    basuh pipi bole...

    basuh baju ja x bole...

    hehehe

    syg kak na... syg sgt2...

    BalasPadam

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....