Isnin, 19 Mei 2008

c.i.n.t.a... buta..


Sarri Saqti rahmatullah alaih menceritakan tentang seorang wanita, “Ketika berdiri untuk mengerjakan solat tahajud, wanita itu berkata, “Wahai Allah.. iblis juga adalah hambaMu, Engkau berkuasa penuh ke atasnya. Dia dapat melihat aku sedangkan aku tidak dapat melihatnya. Engkau melihatnya dan berkuasa ke atas segala tindak tanduknya dan dia tidak berkuasa, walau sedikitpun, ke atas segala tindakanMu. Ya Allah, jauhi dia daripada menghasutku supaya melakukan maksiat. Bertindaklah ke atasnya sekiranya dia melakukan tipu daya terhadapku. Aku memohon perlindunganMu daripada kejahatannya dan dengan pertolonganMu aku dapat menjauhinya.” Kemudian dia selalu menangis sehingga sebelah matanya buta. Orang ramai menasihatinya, “Takutilah Allah tetapi jangan sampai mata yang sebelah lagi menjadi buta.” Dia menjawab “jika ditakdirkan mata ini adalah mata syurga maka Allah swt akan memberikan mata yang lebih baik. Sekiranya ditakdirkan mata ini adalah mata neraka, maka lebih baik mata ini tidak ada. ”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....