Khamis, 10 September 2009

marah-marah sayang... hehe :p


adik :
salam akak..

lillah :
wsalam adik


adik :
akak sihat tak?

lillah :
Ok je.nape?


adik :
saya rasa macam hilang kawan je, huhu.. sebelum ni tak ada pakwe..

lillah :
hm.. pegi baca blog akak..akak pun tak pernah ada pakwe sebab akak tak perlukan pakwe..huhu


adik :
kenapa orang suka bangga dengan pakwe masing2? bebas keluar, huhu.. kawan2 cop saya skema kak.. tak kan kita nak buat apa yang kita tak suka kan..

lillah :
jangan murahkan diri untuk perkara yang sia-sia. jangan membazir fikir yang sia-sia. saudara kita kat slatan thai sedang bejuang antara hidup dan mati..umat islam diancam sekularisme, liberalisme,hedonisme yg melampau..zina merata2..ank luar nikah smkn ramai..tolonglah adik..tolonglah..tolonglah jgn jd manusia biasa yg hidup biasa2.. tlglah fikirkan & selamatkn umat ini....


adik :
saya tak diberi peluang untuk buat semua tu,

lillah :
ada peluang tu tapi tak cari, macam mana nak jumpa?


adik :
dlu saya join persatuan, tapi saya keluar bila pergaulan diorang tu, masyaAllah... semua pandai cakap tapi tak pandai bertindak.. saya join untuk luar kampus, semua tak serasi dengan jiwa saya.

lillah :
kawan2 akak pun kebanyakkannya nakal2.. tak pandai cakap.. amal lagi la tak pandai. sebab tu lah walaupun akak tak pandai tapi akak terpaksa bercakap..


adik :
maafkan saya akak... saya sedih tengok muda mudi sekarang... rasa bersalah pada diri saya.. salam.. :'(

lillah :
(tak balas sms ni sebab tersangat mengantuk lepas makan ubat batuk)


adik :
.. adakah negara kita betul2 mengamalkan syariat Islam? ...

lillah :
(tak balas sms ni sebab dah tertidur.. heeh)



ada beberapa sms lagi yang adik tu hantar tak berbalas..

sms sebelum subuh :

adik :
salam. akak bangun sahur :-)

lillah :
dah sahur da.. huhu

sms seterusnya confidential :)


p/s : lillah garang tak? hehee..

9 ulasan:

  1. salam...
    x garang lg kot...

    sebab saya dh jumpa yg lebh garang :)

    BalasPadam
  2. wslam.....

    fuhhhh
    sib baik

    xmo garang2.. :p

    BalasPadam
  3. garang?? tegas jerr kot ... xoxo


    bahasa banyak munge okeh. terfikir, aku x boleh buat ayat camtu nak bg nasehatt "berguna" kat hadek aku yg ting tong gak tu .. ((sama cam wa gak ting tong))


    teruskan perjuangan saudari ..


    garang?? x garang ... tapi bila dgr ader rasa gerun skit .. muhahahhaha

    BalasPadam
  4. gerun ka? hahaha...

    eh, jgn la gerun2...

    ni kakak penyayang nih... xD

    BalasPadam
  5. garang hehehe...

    lillah kenal org kan.. Hati ini lembut sikit.. hmm xpi org ni susah nk ambil hati. Org faham..

    (p/s: org ada wat sajak untuk lillah - semalam hehe. Nk balas kat mesge xda kreadit.. so.. watlah sajak keh2..terimalah..)

    Sahabat..
    Untuk apalah aku merajuk kerana kemarahanmu..
    Ku sedar apa yang kau mahu ku fahami..
    Cumanya ..
    Aku tidak mahu kita berbicara di kala kau dalam kemarahan
    Dan aku dalam kebingungan..
    Aku tidak mahu menyempitkan lagi dadamu..
    Dan ku mahu kau tenang dan yakin kepadaku..
    Yakinlah..
    Selagi ALLAH masih lagi memelihara diriku..
    Akan diriku istiqamah di jalannya..
    Jalan ku pilih biarlah hanya aku dan DIA sahaja tahu..
    Tidak perlu kau khuatir akan jalanku..
    Tidak perlu kau khuatir akan keupayaanku..
    Yakinlah..
    Selagi iman dan Taqwa menjadi impian..
    Selagi masih cinta pada perjuangan ini..
    Jalan yang ku pilih adalah benar..
    Yakinlah pada diriku..
    Aku tidak sesekali akan mengantikan dirimu
    Wahai sahabatku..
    Kerana Abu Bakar ra tidak tegar mengantikan Rasulullah..

    Sayang lillah.. kita sahabat dunia akhirat k..=)

    BalasPadam
  6. sayang fairuz...

    lau org lain, skali kene marah ngan lillah trus merajuk..huhu

    fairuz plak... mcm air utk lillah masa tgh demam...

    macehh sbb memahami lillah...

    i realy apreciate u

    BalasPadam
  7. wslam dik... moga sama2 kita tsabat d jalan Allah...

    BalasPadam

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....