Isnin, 11 Mei 2009

dedikasi buat cik fairuz liyana.. sister fllah ku :)

buat fairuz yg dikasihi...
terlalu banyak jasa fairuz..
terlalu banyak pengorbanan fairuz...
banyak perkara yang kalau kita perkatakan orang lain takkan faham..
especially bila bercakap tentang amanah...

haritu kita lah runner..
kitalah pemantau..
kitalah pengisi...
kitalah pemimpin...
masa tu takda sapa peduli apa yg kita rasa..
tapi mereka nak kita peduli apa yang mereka rasa...
dan kita terus merasa...
masam, masin, pahit dan manis...

fairuz kuat.. lillah tahu fairuz kuat... fairuz mampu pergi lebih jauh.. terbang lebih tinggi..
jangan disia-siakan segala kekuatan yang ada.. usah pedulikan kritikan membunuh yang orang beri.. andai rasa kritikan tu dapat membina diri ke hadapan, ambillah.. jika tak berkenaan, abaikan saja..

hidup ini sebuah perkongsian.. bermakna bukan kita sahaja yang perlu sentiasa beralah.. kita juga ada hak yang perlu orang lain tunaikan.. kita takkan mampu memuaskan hati semua orang.. tak semua kritikan perlu dipedulikan.. tak semua komen perlu di dengar.. apatah lagi komen dari orang yang tak bertanggungjawab...

kita di sini bukan buat kerja dakwah suka2.. bukan part time job.. kita di sini bukan sekadar mahu memberi ikan pada mereka.. bukan juga pancing untuk mereka memancing.. kita di sini mahu melaksanakan amanah dan tanggungjawab yang Allah dah beri pada kita.. kita buat sebab kita tahu ini adalah apa yang Allah nak.. thats all..

lillah tak mahu mengikat sahabat2 lillah dgn ppm dan lillah tak minta kesetiaan korang pada ppm.. lillah meminta kalian ikatlah diri dan setialah dengan jalan dakwah.. supaya walau di mana diri dicampakkan ia akan menjadi ibarat benih yang bermutu.. yang menghasilkan pokok yang rendang dan berbuah lebat..

kita berjuang kerana Allah.. pahit manis jalan ini kita terima dengan hati yg redha.. insya'Allah bila segalanya utk Dia, pahit dan manis tak terasa sangat bezanya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....