Khamis, 13 Januari 2011

Usrah 1 : Bila diri disayangi


Minggu ini Romlah dan Rafeah mula tinggal di Butik Raudah... Ini meja baru yang Lillah dan emak pilih untuk mereka letak laptop... comel... :)

Usrah pertama 2011 pun telah dijalankan.. Lokasi yang dipilih ialah TTDI Shah Alam.. Topik yang dipilih ialah 'bila diri disayangi'...

Sinopsis 'Bila diri disayangi' : Kita akan merasa kuat apabila mengetahui diri kita disayangi. Kita akan menjadi semakin yakin pada diri sendiri apabila mengetahui diri kita disayangi. Disebabkan ingin disayangi, manusia sanggup melakukan pelbagai tindakan yang adakalanya melukakan diri sendiri. Bukankah Allah sebenarnya sentiasa menyayangi kita? Daripada berusaha menjadi kesayangan manusia, lebih baik berusaha menjadi kesayangan Allah...

Selepas usrah, Nini mengajak kami makan di rumahnya...


 Sesi masak memasak... :)

 kemudian shopping di Plaza Alam Sentral.. erm, kedai dah tutup. Semasa on the way balik ke rumah, kami lalu highway Guthrie... Dan tiba-tiba muncul seekor babi hutan di tengah-tengah jalan. Apalagi, demi mengelakkan terlanggar babi tu, saya hampir naik atas divider jalan. hamba Allah yang duduk di sebelah saya pula tak pakai seat belt rupanya, apa lagi dia pun terhentam tangan saya. Mujurlah saya pegang stering cukup kuat.. Jika tidak memang dah jadi arwah kami semua di highway tu bersama seekor babi hutan...

Esoknya, saya demam. Mungkin sebab exhausted sangat minggu ni..hehe..



 Kenapa kita berusrah? Kerana ianya adalah salah satu bentuk dakwah... Dakwah kepada siapa? Kepada diri sendiri dan ahli-ahli usrah.. Dalam usrah, kita boleh berkongsi dan bertanya pendapat dengan lebih telus....


Sudahkah anda memulakan usrah? :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....