Khamis, 20 Januari 2011

bukan salah sesiapa... cuma ianya adalah takdir... kehendak Dia...

lillah :
realiti kehidupan...
sebagai seorang yng bertuhankan Allah
kita yakin setiap apa saja yang berlaku semuanya adalah takdir
yang telah ditetapkan oleh Allah
bukan salah si dia

fairuz :
yaa

lillah :
bukan salah kita

lillah :
bukan salah sapa-sapa
semua tu berlaku sebab Allah dah takdirkan....
Allah yang menggerakkan hati A untuk sakiti kita
bukannya A yang berkuasa nak sakiti kita
tapi Allah pilih A untuk sakiti kita
jadi jangan kita dendam benci marah A
sebab yang menentukan semua tu adlah Allah

fairuz :
yakinlah.. apa yang diberiNYA tidak sia2...pasti ada hikmah....


lillah :
tak semestinya A yg sakiti kita
sesiapa saja bole sakiti kita
kalau Allah mahu
mungkin org yg paling kita sayang
yg paling kita percaya
yg kita anggp x akn sakiti kita
bole akhirnya sakiti kita jika Allah mahu

aisyah :
mmm..

lillah :
sbb itu apa saja perkara yg menimpa kita
kita kena sentiasa ingat
semua itu adalah ats kehendak Allah
Allah telah mentakdirkn semua tu untuk kita
mahu marah pada siapa ?
pada Allah?
amboi2... Allah ciptakan kita seketul jantung yang sgt efisien tak penah behenti bekerja
semenjak dari kita belom lahir
sampaila kita mati
tak penah sekalipun jantung ambil cuti
siapa yg menciptakan jantung tu?
Allah bukan?
berapa harga jantung kita?
kalau kita mahu berkira dgn Allah

fairuz :
betul2....

lillah :
adakah kita mampu bayar harga jantung kita?
jantung berdegup semenjak kita masih janin...
sebelum tangan kita terbentuk..
sebelum kaki kita terbentuk..
jantung dah mula berdegup..
bila kita lahir ke dunia
kita makan
main
tidur
tapi jantung tak berhenti2 bekerja
sehinggakan saintis kata itulah mesin terhebat di dunia
sbab warranty lifetime
tak tertanding mesin2 lain

fairuz :
subhanaALLAH....

lillah :
pressure = tekanan yg ada dalam jantung sgt2 laju..
kalau mesin biasa, dalam tekanan yg tinggi, akn cepat rosak..
ini baru jantung yg 1
belum lain2 nikmat Allah yg lain...

nurul :
;0

lillah :
sbb itulah, kalau kita kenal diri kita

nurul :
klu dlm sains pun ada explain ttg ni

lillah :
kita akan knl Pencipta kita
kalau kenal Pencipta kita
kita tak akan stress
tak akan depress
tak akan risau
tak akan susah hati
duit dicuri orang
kita tetap tenang sbb tau tu mmg bukan rezeki kita
barangkali Allah ambil duit tu sbb nak ganti dgn yg lebih banyak duitnya
kekasih dicuri orang

fairuz :
ya betul!!!

lillah :
kita tetap tenang sbb tau tu mmg bukan jodoh kita
barangkali Allah ambil dia sbb nak ganti dgn yg lebih baik dari dia

nurul :
hmm

lillah :
kena buang kerja
kita tetap tenang sbb tau tu mmg bukan rezki kita
barangkali Allah nak ganti dgn pekerjaan yg lebih baik dari tu
org kesayangan diambil Allah
kita tetap tenang sbb tau Allah sayang dia

fairuz :
subhanaALLAH....

lillah :
dia mungkin sdg bahagia menikmati nikmat syurga dalm kubur
kalau kita rasa dia sedang diseksa dlm kubur, bersyukurlah sbb kita masih hidup
barangkali Allah sengaja biar kita hidup
supaya kita dapat kirim pahala pada dia
supaya dapat kirim doa keselamatan utk dia
jadi pokok pangkalnya semua takdir Allah itu adalah
yg terbaik utk kita semua...
kita beriman pada Dia
kita yakin sepenuh hati pada Dia
yakin Dia tak akan sia-siakan kita
biarlah 1 dunia tunggang langgang terbalik
tapi selagi kita berpegang teguh pada DIa
tak ada apa-apa yang mampu mencalarkan walau sdikitpun pada kulit kita

wallahualam


fairuz :
Dalam hati ada ALLAH...
usah bimbang..usah khuatir..

p/s : ini adalah sebahagian petikan daripada usrah muslimah online facebook =)
jika ada muslimat lain yang berminat nak join, boleh PM facebook lillah....

Tiada ulasan:

Catat Komen

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....