Selasa, 4 Jun 2013

Hidayah Milik Allah

Allah Maha Mendengar.. Maha Berkuasa... Sudah dua bulan saya tidak pernah melihat si anak bersolat. Setiap kali masuk waktu solat, si anak berdiam diri membiarkan saya dan teman lain sahaja solat. Hati saya sedih. Dahulu sudah pernah memberi nasihat dan saya tidak pandai memaksa kerana anak ini sudah dewasa, lagipun bukan anak sendiri. Tadi sewaktu hendak mengambil wudhuk, hati sayu dan rasa gerun memikirkan di akhirat nanti ada kemungkinan si anak akan menyalahkan saya kerana tidak menyuruhnya solat. Saya jadi bertambah sedih. Lalu hati berbisik doa supaya Allah berikan ilham (idea) cara mengajak anak ini bersolat. Sebelum sempat saya selesai berwudhuk, anak tadi masuk ke tandas. Sebaik saya memakai telekung, dia muncul dengan wudhuk yang masih basah.
"Cikgu ada telekung lagi?" soalnya.

Hanya Allah yang tahu betapa bersyukurnya hati ini.... :')



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....