Jumaat, 20 Mei 2011

Oh Honda CRV......

Ada banyak sebab untuk kita menjadi manusia yang bersyukur. Barangkali kita terlupa... Lalu kita menghitung-hitung apa yang kita tidak ada.. Apakah setelah semua yang kita hitung ketiadaannya itu ada di tangan kita, kita akan berasa lega? Tidak.. Begitulah sifat manusia, sukar untuk bersyukur. Saya sendiri sudah ada kereta Proton yang selesa dan mencukupi keperluan saya. Tetapi di mata ini asyik terbayang Honda CRV yang kacak...
 

Hari ini saya berpuasa. Maka nafsu saya menjadi tidak larat untuk membebel perkara yang tidak berfaedah. Sementara menunggu kelas petang, sempat saya membaca buku baru dan tidur sekejap. Hari ini saya cuma ada personal coach. Petang ini saya ke rumah salah seorang pelajar. Saya menunggu dia bersiap selama 45 minit. Pelajar ini mengunci diri di dalam bilik menyebabkan orang gajinya terpaksa menelefon tuan rumah dan menggunakan pahat untuk membuka pintu. Saya serba salah. Mahu balik atau terus menunggu. Mujurlah saya berpuasa maka saya automatik bersabar dengan keadaan itu.... Apapun, 45 minit itu beharga RM 30. (senyum)

Hari ini DJ radio bercerita tentang kereta yang sesuai untuk wanita. Hm.. GODAAN.....


TAK NAKKK.... 

Saya bukannya apa...

Saya cuma takut... Nanti di akhirat Allah akan tanya apa yang kamu gunakan dengan harta kamu ?

*Tapi Honda CRV ini sangat kacak.. :'(    

Astagfirullah... Perlu teruskan berpuasa supaya hilang penyakit hati kepada CRV ini... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....