Sabtu, 25 Julai 2009

lintah darat ke? pisau cukur ke? dracula ke?????


gelap pekat... pejam celik sama saje, still tak nampak apa-apa.. saya dan kawan saya terus bersembang sebelum kami terlena.. suara dia semakin perlahan. susah nak dengar maka saya merapatkan telinga ke kepalanya.. tiba-tiba lampu di luar bilik terbuka. saya dapat lihat wajah kawan saya ni.. rasanya dia menangis tadi ketika dalam gelap.. saya buat tak perasan dengan air yang sedikit bertakung di hujung matanya..

harapkan pagar, pagar makan padi
pisau cukur..
lintah darat...
hmmm
apa lagi gelaran yang sesuai untuk manusia yang sanggup mengambil kesempatan terhadap anak-anak yatim dan ibu tunggal?

Dracula kot yg paling sesuai.....


berat mata saya memandang.. berat lagi bahu yang memikul...
Kalau kita tak mampu nak menyenangkan orang lain, janganlah kita menyusahkan pula...
Kalau tak kerana yakin dengan syurga neraka, memang boleh gila dibuatnya...

takpa, manusia tak tahu tapi Allah tahu.. Allah tahu....
wahai manusia, buatlah sesuka hatimu, Allah akan mengadili setiap satu dengan seadil-adilnya...

I will not surrender!!!
neither give up!!!!!!!
Allah ada dan akan membela orang yang ikhlas untuk Dia!

Bekorban jiwa raga
ya Allah... :'-(
berilah perlindungan kepada hamba-hambaMu yang lemah ini..
Selamatkanlah iman kami... selamatkanlah anak-anak kami... selamatkanlah harta kami..
hanya kepadaMu tempat kami bergantung harap...


Pengajaran buat diriku...
saya memandang wajah kawan saya yang dah terlena...
saya kena kuat supaya dapat beri dia semangat...
kami kene kuat!

Menjadi mujahid menjadikan kita tidak punya masa rehat dan bersenang-senang..
Kerana kita meyakini kehadiran kita didunia ini untuk menjadi Khalifah yang memimpin dan Hamba yang sujud dan bersyukur...

Ya Allah.. izinkanlah diriku mati sebagai pembela golongan yang teraniaya.. pelindung kepada anak-anak yatim dan pendidik yang mengajar manusia mengenalMu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....