Selasa, 18 November 2008

apa khabar mereka?


apa khabar anak2 buahku??
apa khabar MT2 ku?

sihat kah mereka?
demam kah mereka?

khabar iman mereka?
study mereka?
family mereka?

bila keluar dari dewan exam, terserempak dgn adik2.. barulah tersedar rupanya lillah rindukan mereka..
"Kak lillah..!"adik2 excited bila nampak lillah. :-) lelaki ke, perempuan ke, semua bila nampak, mesti macam excited.. ni yang akak suka nak sakat ni, mesti korang gelak2 lepas tu..

spt biasa, sesama sisters budaya bila bersalam akan peluk supaya rasa dua hati itu lebih dekat..
masa tu ada mata2 len memerhatikan..
masa saya 1st year dlu, saya happy sangat bila kakak2 senior datang dan bersalam sambil memeluk saya.. bertanya kabar.. bersembang.. masa tu rasa macam sangat2 disayangi.. sometimes hairan sangat apalah sebab yang mereka ni sangat caring pd saya ni sedangkan tak ada pertalian saudara mara pun..

hari ini..
bila dah berada di tempat ni..
menjadi seorang senior kpd adik2 yg ramai..
lillah harap lillah sudah mampu mengerti dgn tepat erti sebuah ukhwah..
lillah harap adik2 yg lillah sayang juga dapat merasai 'sayang'nya lillah pd mereka..
bukan 'sayang' itu setakat yg zahir..

tetapi kakak sayangkan iman adik2..
peliharalah iman kalian..

pesan pada diri
kukuhkan iman..
tabahkan hati..
banyakkan zikrullah..
tiada daya & kekuatan melainkan dgn izin Allah yg Esa..

Wahai Allah yang memegang hati hamba2Mu.. bantuhilah kami dalam mentaatiMu, mengingatiMu dan bersyukur padaMu pada setiap detik dan taat.. Kurniakan kami kemanisan iman.. Amin Ya Rahman..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....