Isnin, 28 April 2008

dia pendengar setia..dia pengubat luka..dia penyejuk hati..bagaimana pula luka dan duka di hatinya?


dalam hidup kita sentiasa mencari kawan..
sesekali jadilah kawan yang mendengar dari yg hanya bercerita..
ambillah masa untuk memahami hati dan perasaan kawan..
kerana dia juga seorang manusia.. dia juga ada rasa takut, ada rasa bimbang, sedih dan kecewa.. Dia juga ada kelemahan dan dia juga perlukan kawan sebagai kekuatan..jadilah kita kawannya itu. kita selalu melihat dia ketawa, tapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangka. di sebalik senyumannya itu, mungkin banyak cerita sedih yang ingin diluahkan.. di sebalik ketenangannya, mungkin tersimpan seribu kekalutan. kita tidak tahu.. tetapi jika kita cuba jadi sahabat seperti dia, mungkin kita akan tahu..

kata Saidina Ali kwj. sahabat adalah yang slalu bersamamu, yg bersedia mengorbankan dirinya utkmu. & org yg apabila zmn berganti, tidak memutuskan hbgn dgnmu, skalipun bercerai dgnmu, rasa persahabatan ttp utkmu.

adakalanya kawan jadi lawan.. adakalanya lawan jadi kawan.. jangan bersedih kerana Allah adalah teman setia di sisi kita pada setiap detik dan masa.. :'-) Alhamdulillah..

Sahabat2ku yang disayangi.. untuk kalian terus teguh dalam menjadi pendengar, pengubat dan penasihat manusia (para da'ie sekalian).. janganlah kalian bergantung pada makhluk.. mereka tak mampu mengubat hatimu.. Mengadulah pada Allah, merintihlah pada Allah.. Cukuplah Allah utk kita pada setiap saat manis dan pahit.. Insya'Allah..Kuatkan kami yang lemah ini Ya Allah.. :'-(

Tiada ulasan:

Catat Komen

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....