Jumaat, 27 Jun 2008

dia mungkin berubah..tapi CINTAku tak akn brubah jika..


Deru ombak pecah berderai.. Mengulang pantai datang dan pergi.. Begitu kasih insan diibaratkan.. Bagai ombak merubah pantai..


Tika kasih melestarikan sayang..Semuanya indah dipandang mata..

tapi bila rasa benci terbit di hati, Rasa kasih dan sayang pun menyisih..


Tanda kasih yang abadi, Dalam senang jua dalam kesempitan sedia bersama.. mampukah?


Kasih Ilahi tiada bersempadan,Tak memilih siapa tidak berakhirKekal selamanya.. Kasihnya terjamin.. tak perlu diduga kesetiaanNya..


Di antara dua kasih

Kasih makhluk dan kasih Allah

Mudah dijumpai namun sukar untuk diperlihara


permulaannya Lahir dari ketulusan jiwa bersuluhkan iman

Namun nafsu menodainya


kasih sesama insan mengundang keredhan Allah jika dan hanya jika insan menghargainya dan memuliakannya...

serta sentiasa meletakkan kasih Allah number ONE before kasih manusia..

Kasih sayang Allah kekal selamanya.. Kasih manusia hanya sementara..


Manusia mungkin berubah.. faktor umur, persekitaran dan komitmen.. begitu juga kasih manusia.. sedangkan bila kita sayangkan org tu kerana Allah, kita kena terima hakikat bahawa yang akan membalas sayang itu adalah Allah.. bukan dia.. adakalanya bila Allah jauhkan kita dari dia, barangkali kerana kasih kita pada dia sudah melebihi kasih kita pada Allah..


Allah sayangkan kita.. setelah kita memberi hati kita padaNya, hati itu milik Dia.. Dia akan buat apa sahaja supaya hati itu kembali padaNya..


Mungkin si dia kesayangan kita berubah.. dan semakin berubah.. kita juga mungkin sedang berubah.. dan berubah tanpa disedari..


tatkala rumahtangga bergoncang, kembalilah kepada niat asal.. why did I married you? Because you ni baik? so.. bila tinggal yg buruk, should we divorce? sebab you ni soleh? so.. bila you tak buat usaha dakwah, kita dah tak sama wavelength (fikrah) ? sebab you ni hensem, bergaya, bla..bla..


I choosed you because of Allah.. I love you because of Allah.. And I married you because of Allah.. I am not perfect.. that's why He gave me you.. You might change, but I'm not afraid.. because Allah had promised that if I did something because of Allah, He will take care everything~ even your heart.. and my heart too..

P/S: Artikel ni ditulis di atas permintaan seorang sahabat yang meminta saya mengupas persoalan dilema 'takut pasangannya berubah hati'.. :-)

2 ulasan:

  1. Ponders...of God given power of reproducing and human only live a short live why?

    BalasPadam
  2. because Allah had promised.. that this short live only to test our faith..and as reward for the hardwork ~ an eternal happines in heaven.. forever live..

    BalasPadam

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....