Isnin, 2 Februari 2009

saat aku menggapai cinta Mu.. kuatkan aku ya Allah..


ya ALLAH ...
detikkan di hatinya..
agar jangan ganggu hatiku lagi..
agar jangan mengusik hatiku yang cukup kuat ini..
yang sedang melawan perasaan fitrahku ini.. ya ALLAH..
jika boleh.. aku mahu semahunya melarikan diri daripadanya ..
untuk melarikan perasaanku ini.. aku mahu menyimpan segala perasaan ku ini .. dalam sanubariku ni.. sehinggalah ke liang lahadku nanti...
biarlah ia menjadi pahala jihadku..
dan ku harap KAU terimalah ya ALLAH..

ya Allah..
telah ku mencuba menjalani hidup ini tanpa dirinya
tapi hati ku sering berpihak padanya..
ampunkan diri ini ya Allah...
apalah daya diri ku ini kerana sesungguhnya aku terlalu mencintai dia...

ya ALLAH..
jika hati ini boleh ditukar ganti..
aku mahu sekali untuk menukar hatiku ini ..
kepada hati yang kosong..
agar ruang kosong itu aku isi dengan cintaku kepadaMU ya ALLAH ...
ya ALLAH aku syukuri segalanya...
yang selayaknya untukku..

ya ALLAH... kuatkan aku .. dalam menjadi manusia yang hikporit dan berpura-pura.. agar aku dapat menjaga hatiku dan hatinya.. dan juga aku dapat mencintaiMU sepenuh hatiku.. amin ya rabal alammin.

ya Allah..maafkanlah diriku ini..
aku tak mampu menjauh dari dia.. kerana aku terlalu mencintai dia..
sedangkan aku tahu dia belum sah milikku..
terseksa aku memendam perasaan ini..

namun aku masih teguh kerana aku gerun pada kemurkaanMU..
Maafkan diri ini ya ALLAh...
Apalah daya diriku ini...
Belum sampai masanya untuk aku meluahkan isi hati
kerana hidupku ini bukan sekadar mencari cinta..

demi cintaku padamu ALLAH..
aku memilihMu.. aku percaya padaMU..
andai dia milikku, jadikanlah dia penguat buatku istiqamah dalam mencintaiMU..



Ya ALLAH
semaikan rasa kasih sayang yang KAU anugerahkan kepadaku..

Mekar membunga seiring dengan cinta dan rinduku kepadaMU..
Ya ALLAH, Betapa aku syukuri dengan segala kurniaanMU..
Biarpun ia sekali sekala meragut air mataku…
Aku tidak kisah asalkan KAU menjadi pendengar setiaku.. KAU mengabulkan doa-doaku..
KAU gembirakan hatiku yang sedih..
Erm.. seperti aku bercinta denganMU ya ALLAH..
Bukan dengan orang yang ku sukai… Ku tidak peduli apa yang berlaku kepadanya…
Yang ku peduli adalah perhatian dan kasih sayangMU semata-mata…
Terasa nyaman dan damai… Aliran darah yang mengalir di badanku semuanya Adalah tanda kasih sayangMU kepadaku…
Terasa sejuk dan tenang di hati ini.. Air mata dan gelak kecil semuanya adalah keranaMU… Dan itu amat-amat membuatkan aku ingin menjadi hambaMU yang sebaiknya..
Aku mahu menjadi hambaMU yang baik dan solehah..
Mahu sentiasa tenang dengan nikmat kasih sayangMU…


Kini tidak lagi…

Alhamdullah…alhamdulillah…

Hm…manisnya bercinta denganMU ya ALLAH…
Setiap kali hatiku membisik kata rindu..
Pasti KAU yang pertama mendengarnya…
Dan KAU mudahkan segala kesusahanku..
Dan KAU berikan aku hadiah-hadiah yang aku perlu ‘buka ‘ sendiri..
Kadang-kala..aku putus asa dalam mmbukanya..
Tapi KAU pujuk hatiku..KAU tunjukkan aku caranya…

Alhamdulilah..

Ya ALLAH.. aku ingin sekali menjadi penghuni syurgaMU.. aku sedar..aku banyak lakukan dosa..tapi.. aku nak sangat.. aku nak sangat mengecapi kenikmatan di syurga nanti.. aku yakin KAU takkan hampakan harapanku .. kadang-kadang.. aku terfikir diriku dahulu… tidak sangka aku begitu sombong denganMU.. ya ALLAH ampunilah dosa-dosaku… aku tak sedar.. aku tidak yakin denganMU.. tetapi, KAU tidak pernah jemu memberi petunjuk kepadaku.. aku selak satu persatu lebaran surat cintaMU.. aku terjumpa ayat yang begitu indah..

“ dan apabila hamba-hambaku bertanya kepadamu tentang AKU, maka jawablah bahwasanya aku adalah DEKAT. Aku mengabulkan permohonan org yang berdoa apb ia berdoa kepadaKU, maka hendaklah mereka memenuhi segala perintahKu dan hendaklah mereka beriman kepadaKU, agar mereka selalu dalam kebenaran” surah al Baqarah – 186.

Ya ALLAH..
KAU beri segala-galanya kepada aku..
Apa yang aku tak dapat..semuanya aku dapat…
Apa lagi yang aku masih tidak dapat…
Keluarga, kejayaan, rezeki..alhamdulilah..
Tetapi aku sedikit bersyukur kepadaMU…
Malu untuk aku nyatakan bahawa aku pernah sombong kepadaMU..
Aku malu semalu-malunya..

Ya ALLAH aku ingat lagi
Malam itu, KAU bukakan hadiah itu untukku..
Akhirnya aku sedar..dan aku sedar…
Aku bukan hamba yang baik kepadaMU..
Alhamdulilah…KAU masih inginkan aku menjadi hambaMU yang solehah ..
Kiranya hati ini jika masih tertutup… dan aku mati sebelum ini..
Aku takut..aku ke nerakaMU ya ALLAH…
Nauzubillah…

Kini aku sedar..
Aku tidak seharusnya menyekat fitrahku..
Aku harus biarkan ia mengalir…
Biarkan ia berkembang..
Dan aku seharusnya mencari hikmah setiap apa yang KAU berikan kepada aku..
Dan hikmah itu membuatkan aku lebih-lebih mendekatkan diriku kepadaMU…
Membuatkan aku lebih mencintaiMU..
Aku yakin..tiba suatu saat..
Aku pasti mati..
Dan aku mahu mati dengan tenang, meninggalkan dunia yang fana ini..
Dengan hati yang damai sekali..
Aku mahu menjadi penghuni syurgaMU..
KAU makbulkan impian ku ini..
Aku ingin sekali merasai keindahkan syurga
Seperti yang kerap kali KAU ceritakan dalam
Lebaran cintaMU yang kerap juga ku baca..
Aku ingin merasai keindahan dan kedamaian hati
Yang tidak dapat diungkap dengan kata-kata..
Alhamdulilah…

Makbulkan doaku ya ALLAH..

~hasil nukilan kerjasama antara lillah & sahabat baik si __ (dia sruh rahsiakan nama dia)~
dedicate to mereka yg terlibat secara langsung dan tidak secara langsung..

:)

to my sahabat baik (from lillah) :
andai kau merasakan pahit memendam rasa, ketahuilah lebih pahit memendam hati yang dilukai..

andai kau merasakan beratnya menyimpan rahsia, ketahuilah masih byk rahsia Tuhanmu yg kau tak tahu.. maka lapangkanlah dadamu.. He knows best..
andai kau merasakan derita berada di sisinya tanpa dia mengerti gelora di hatimu, ketahuilah bahawa kau sebenarnya tidak tahu isi hatinya..
mungkin dia juga menyimpan rasa yang sama..
cuma masanya mungkin belum sesuai.. kerana kau dan dia pun menyedari bahawa kalian masih belum bersedia..
apa yg penting.. sementara ada peluang ni, hargailah dia sebaiknya sbg seorg sahabat fillah..
krn kita tak tahu adakah esok kita atau dia masih ada di bumi Allah ini...
:) ~jiweng ~

2 ulasan:

  1. waah lillah jiwang betul..
    hm siapa ek kawan lillah tu ek..
    humm cam leh teka je.. kui2..

    BalasPadam
  2. teka je la...
    mmg mudah nak di teka..
    hm...
    ada2 je..

    :P

    BalasPadam

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....