Sabtu, 20 September 2014

Fear Factor Jemaah Masturat

Fayyadh gembira sebab ramai makcik dan kakak melayan dia
Alhamdulillah ini kali kedua rumah kami Allah izinkan terima jemaah masturat. Ada kawan-kawan yang takut-takut dengar jemaah masturat. 
Takut kerana belum faham tentang usaha ini. 
Jadi inshaallah saya cuba terangkan sedikit supaya rasa takut 
berubah kepada rasa cinta.. 
Moga Allah bagi faham dan cinta.

FEAR FACTOR 1 : Jadual Program Yang Misteri di dalam rumah berlangsir tutup semua tingkap dan pintu.

Ini jadual program semalam dan hari ini. 
Kaki kecil Fayyadh terselit pula dalam gambar
Program ini sangatlah melindungi wanita daripada hujung kepala hingga hujung kaki. Syarat kepada jemaah yang keluar mestilah tutup satu badan termasuk mata di luar rumah.(Dipimpin suami semasa berjalan masuk dan keluar rumah). 

Bahkan nama turut dilindungi. Nama dirahsiakan.. Yang tinggal nama suami atau ayah. Ahlia ialah isteri kepada... Binti ialah anak kepada.. 

Di dalam rumah boleh pakai pakaian bebas asalkan menutup aurat dan sopan.. Ini yang saya sangat suka. Semasa program boleh menyusukan anak dengan bebasnya tanpa perlu segan silu. Boleh baring-baring. Seronok sangat. Rasa terpelihara. Programnya pula fokus memperbaiki dari dalam jasad iaitu hati hinggalah kepada fikir seluruh alam. Fikir seluruh alam ini maksudnya fikirkan tentang nasib manusia lain di seluruh dunia dengan harapan mahu semua manusia masuk syurga dan jauhi neraka.

FEAR FACTOR 2 : Purdah HITAM

Purdah tutup satu badan termasuk mata dan tangan ini cumalah diwajibkan semasa sedang program ketika di luar rumah. Keseluruhan program di dalam rumah, jadi kita cuma beruniform sedemikian semasa datang ke rumah dan semasa pulang. Waktu program di dalam rumah (99% program) ialah pakaian dalam rumah. 

Apabila pulang daripada program, silakan berpakaian seperti kebiasaan kita. Yang tanpa purdah boleh tanpa purdah. Yang berpurdah terus alhamdulillah.


FEAR FACTOR 3 : Malu sebab tak kenal dan tak pandai

Kalau kita malu untuk mendekati perkara yang baik nescaya kita sedang melangkah mendekati perkara yang buruk. Masa di dunia ini ibarat 2 saat sahaja dibandingkan dengan masa di akhirat yang selamanya. 
Buat sesuatu kerana Allah inshaallah tidak akan kecewa. Biarlah orang nak kutuk, hina, puji atau boikot... Buat kerana Allah hanya mengharapkan keredhaan Allah. Tidak harap bantuan dan balasan makhluk. Hanya harap bantuan dan balasan Allah.
Itulah kemenangan dan ketenangan dunia akhirat. 


Dunia diciptakan untuk manusia. Manusia diciptakan untuk akhirat. Sungguh beruntung manusia yang memanfaatkan dunia untuk akhirat.


FEAR FACTOR 4 : Nusrah vs Usrah

Usrah itu keluarga. Dalam satu keluarga, kita saling sayang menyayangi, melindungi dan berkongsi.
Nusrah ialah khidmat. Apabila jemaah masturat datang, kita datang untuk nusrah iaitu khidmat kepada mereka. Kita boleh tolong masakkan makanan, beli makanan, beli barang, mengemas dan meluangkan masa bersama mereka. Tujuaannya supaya jemaah dapat fokus ibadah dan dalam masa yang sama kita tumpang pahala mereka. Apabila kita mempermudahkan urusan saudara kita, inshaallah Allah permudahkan urusan kita. Doa orang yang sedang bekorban untuk agama adalah mustajab, jadi mintalah doa daripada mereka...

FEAR FACTOR 5 : Mulut laser, selekeh, bla bla bla (aib manusia)

Pandanglah kebaikan yang ada pada manusia lain nescaya Allah akan melapangkan hati dan urusan kita di dunia dan akhirat. Manusia boleh berubah menjadi lebih baik. 

Jika kita mahu perbaiki diri, bukalah hati menerima teguran. Jika tidak sampai bila-bila pun kita tidak akan berubah. 

Orang yang biasa dikeji dan bersabar akan memiliki hati yang kuat. Priceless!

Semoga Allah berikan kefahaman...
Wallahualam....






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....