Selasa, 11 Mei 2010

satu hati dua jiwa..



"saya pernah bertanya pada kawan saya di sana... ada tak orang lain yang seperti kita?"

"ada tak orang lain yang mahu membantu kita?"

"ada tak?"

"dan saya tak sangka saya dapat bertemu orang-orang itu di sini.. saya malu pada Lillah dan kawan-kawan Lillah.. kerana kamu semua berada di tempat yang senang tetapi sanggup memilih jalan yang susah.. jalan perjuangan.."

"sedangkan ramai kawan-kawan di sana yang tidak mahu berjuang... yang takut susah.."

gadis genit itu bertutur perlahan. Saya menemani dia di dalam kenderaan sementara sahabat-sahabat lain sedang sibuk di dalam masjid menguruskan road show.. sahabat ini lelah, dadanya sakit. Walaupun sakit, dia tetap cekal untuk bersama kami sehingga tamat road show..

kata-kata gadis genit itu akan saya simpan di dalam hati saya.. terima kasih ya Allah.. terima kasih kerana mempertemukan saya dengan dia.. terima kasih ya Allah kerana mempertemukan saya dengan mereka.. terima kasih ya Allah kerana memberi saya kehidupan yang bahagia ini..

bukanlah kata-kata si gadis itu yang membahagiakan saya.. tetapi dapat mengetahui bahawa dalam dunia yang sepi ini, saya tidak bersendirian itulah yang membahagiakan saya...

ANDAI PERJUANGAN INI MUDAH, PASTI RAMAI PENYERTAANNYA..

ANDAI PERJUANGAN INI MENJANJIKAN KESENANGAN, PASTI RAMAI YANG TERTARIK PADANYA..

TAPI HAKIKATNYA..

PERJUANGAN BUKAN BEGITU..
TURUN NAIKNYA..
SAKIT PEDIHNYA..

UMPAMA KEMANISAN YANG TAK TERHINGGA..

ANDAI KAU REBAH, BANGKIT SEMULA..
ANDAI KAU TERLUKA, INGAT JANJI ALLAH..

SELAMAT BERJUANG.. =)




Ya Allah... aku tidak mahu menyesal.. aku mahu mengingati Mu setiap detik dan saat dalam hidupku..

2 ulasan:

  1. salam ziarah.
    saya percaya dalam kehidupan kita sering diuji.
    Disitulah tanda yang Allah Maha Penyayang. :)


    Jom terjah FIFA Piala Dunia.

    BalasPadam
  2. Teruskan perjuanganmu Khalilah! Bertahan dan terus bertahan kerana ia mematangkan!

    BalasPadam

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....