Ahad, 3 April 2011

Permata di celahan kaca



  • Murid : Hari ini nak masak ayam masak lemak.
    Saya : Lemak cili api?
    Murid : Ya.
    Saya : Cikgu sayang kamu... (Murid ini mengambil alih tugas ibunya semenjak ibunya sakit tulang belakang akibat kemalangan.)
    23 hours ago ·  · 

      • Siti Saphia siapa tu cikgu....mcm kenal jew budk yg ambil alih tugas ibunye... kesiankan die cikgu...sye pn sedih gak..
        39 minutes ago ·  ·  1 person

      • Lillah Khalilah cikgu tak kesiankan dia...cikgu kagum dgn dia.... Allah melatih dia supaya jadi tabah dan kuat...kita bertuah sbb kenal budk tu ..What is this?
        38 minutes ago · 

      • Siti Saphia cikgu kagum...tapi sye x sekuat cikgu....mcm nie pn air mata sye dh mengalir keluar cikgu....
        25 minutes ago · 

      • Lillah Khalilah saya jumpa ramai budak sebaya dgn dia yg lansung tak tau buat kerja rumah dan cuma tahu menyusahkan mak ayah dan orang sekekliling. tapi budak yg ini sangat lain. dia selalu sibuk tolong uruskan hal keluarga sehingga tak siap homework..tak apa, sbb saya tau dia tak siap homework bukan kerna malas, tapi sbb dia seorg yg bertanggungjwb....
        19 minutes ago · 

      • Lillah Khalilah inshaallah, dia akan jadi org yg baik dan mendapat balasan yg baik... Allah Maha Adil.. Allah akan memelihara & membalas kbaikan anak ni... bertuah ibu bapanya... terima kasih atas didikan ibu bapanya yg mmbawa ank ini k dunia... Alhamdulillah....
        18 minutes ago · 

      • Siti Saphia pada pertegahan blan 4 nie die terpaksa kerap mengikut ibunye kehospital kerana babanye telah pn bertukar kerja ke tempat laen....
        15 minutes ago · 

      • Siti Saphia saya hanya risaukan pelajarannye...kerana beberapa hari die tidak hadir kesekolah cikgu....
        13 minutes ago · 

      • Lillah Khalilah ooh.. tak apa, dia boleh bawa buku semasa pergi ke hospital.. dia boleh belajar di mana-mana... sekiranya dia ada soalan tentg pelajaran, dia boleh tanya pada saya... inshaallah saya akn cuba bantu... biarkan anak ini bersusah utk ibunya.. krn inilah yang akan mengajar dia menjadi manusia.... manusia yg bertanggungjawab, berdikari & tabah....
        11 minutes ago · 

      • Lillah Khalilah ini peluang dia utk dpt pahala berganda masuk ke syurga... puan doakan kebahagiaan dunia akhirat utk dia, inshaallah dia akan berjaya cemerlang dunia akhirat....
        10 minutes ago · 

      • Siti Saphia amin...sye harap adik2 dia pn akan mengikut langkah die gak.... arinie die masak sambal udang.....sedap sgt cikgu..
        7 minutes ago · 

      • Lillah Khalilah hehe.... mesti la sedap... sebab dimasak dgn kasih sayang.. kirm salam pd dia.. moga puan bertambh tenang dan lapang walau apa jua ujian yg Allah beri.... What is this?
        3 minutes ago · 

      • Siti Saphia insyallah cikgu....
        2 minutes ago · 

Tiada ulasan:

Catat Komen

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....