Sabtu, 23 Mei 2009

kawan saya tak mahu solat... camana cara nak bantu diorang?? :-(


Soklan:

Salam.. maaf kiranya menganggu.. saja ja.. K.lillah, sebenarnya saya tak tau nak cakap macam mana.. emm.. saya sedar diri tak banyak ilmu tapi rasa kesian dekat rakan-rakan di tempat kerja bcoz rasa diorang tak solat.. betul ke tak wallahua'lam tapi memang tak pernah nampak pun..

lagi satu pergaulan pun bebas je.. tu pasal saya macam tak boleh campur dengan diorang.. saya tak tau nak tolong macam mana.. sekarang just berdoa je la yang boleh saya buat. tak tau pulak nak bantu cara lain...

jawapan :

w'salam.. maaf lambat balas ;-)

adik jangan putus asa.. keep up berdoa & layan mereka dgn penuh rasa kasih sayang... B-)
Kalau boleh biar diorang tau yang adik care tentang diorang...
rajin-rajinlah bagi nasihat & motivasi pada diorang...
nanti lama-lama diorang akan mula memberi kepercayaan kepada adik... dan bila diorang dah yakin dan percaya pada adik, diorang akan jadikan adik sebagai tempat rujukan, tempat luahan perasaan or tempat bertanya pandangan... %-D

masa tu adik nasihatlah diorang supaya jaga hubungan dengan Allah...
Bila hubungan dengan Allah baik, insya'Allah hubungan dengan manusia setel...
thats why pentingnya kita menjaga solat 5 waktu...

Akak doakan supaya kita semua menjadi pencetus hidayah kepada orang di sekeliling kita... amin... ;-D

Tiada ulasan:

Catat Komen

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....