Khamis, 26 Mac 2009

bila hajat tidak kesampaian... betapa sakitnya melwan takdir... :'-(


dalam hidup ni banyak kali kita diuji dengan sesuatu yang tidak selari dengan kehendak kita.. kita nak kan Utara.. Allah beri Selatan.. Kita nak jugak Utara!!! Allah tetap juga beri.. Selatan...
Kita sedih sebab kita rasa yang Utara tu adalah yang terbaik..dan kita dah bersungguh2 mendapatkan Utara.. tapi yang dapat Selatan juga... betapa sakit melawan takdir Allah..

:'-(

check niat kita semula...


adakah niat kita masih ikhlas utk Allah seperti di awal2 kerja atau niat sudah terpesong ketika di tengah2 kerja?


hum... make it straight again..
luruskan niat kembali.. melakukan segala sesuatu hanya untuk Nya..


"Wahai orang yang beriman, kalau kamu membela (agama) Allah nescaya Allah membela kamu (untuk mencapai kemenangan) dan meneguhkan tapak pendirian kamu."

(Muhammad:7)


kita hanya mampu berusaha.. asbab kejayaan adalah usaha... hakikatnya sama ada berjaya atau tidak terletak padaNya...



"Jika Allah swt menolong kamu mencapai kemenangan maka tidak ada sesiapa pun yang akan dapat mengalahkan kamu dan jika Dia mengecewakan kamu maka apakah yang dapat menolong kamu sesudah Allah swt? Dan ingatlah, kepada Allahlah jua orang yang beriman itu berserah diri."

(Ali-Imran : 160)



walau apa jua ketentuan yang Allah bagi.. yakinlah itulah yang terbaik..


“Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.”

(Al-Baqarah : 216)


:)

Tiada ulasan:

Catat Komen

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....