Selasa, 19 Februari 2008

KASEH sayang... program PPMUSM

Assalammualaikum fasilititaor2 yg Allah telah gerakkan hatinya utk memberi secebis sinar kepada saudara2 kita d STB.. modul x mrncg utk skolah tsbut dan disediakan utk darjah 4& 5 sekolah biasa. Tapi Allah Yg Maha Mengetahui kelemahan dan kekuatan kita telah memilih insan2 istimewa ini utk diberi sedikit sentuhan. mungkin kita ada kekuatan utk memberi sedikit sentuhan pd hati2 insan2 ini yg kita tidak pun sedar... atau mungkin mereka pula yg ada kekuatan yg akn memberi kesan pada hati2 kita yg menjadi punca hidayah mdktkan kita pd Allah.

sahabat2ku yg disayangi..
walau siapapun mereka, mereka ttp manusia yg ada hati dan perasaan, ingin disayangi, dan sukakan kpd mereka yg baik..cuma kbnykn mereka x pernah dberi pluang utk berubah secara praktikalnya krn masyrakat meragui mereka.. SEdangkan pintu TAUBAT sentiasa terbuka hingga hujung nyawa..

mungkin suatu hari nanti insan2 ini akn menjadi jauh lbh baik dari kita, dan memberi sesuatu yang bermakna masyarakat.. sedangkan diri kita sendiri belum tentu lagi penghujungnya..

Sahabat2ku.. krn kasih kita ingin berbakti.. sampaikan salam sayang ALLAH pada saudara2 kita.. Beritahu mereka setiap ujian yang mereka terima tanda sayang Allah yang merindui rintihan mereka padaNYa.. beritahu mereka bahawa diri mereka terlalu bernilai krn dalam setiap insan telah Allah ciptakan dengan suatu kelebihan yg istimewa berbeza pada setiap manusia.. dan kelebihan itu hanya dia je ada dan org lain sgt2 perlukan utk hidup sempurna.. Sebab Allah x pernah menjadikan sesuatu secara sia2 dan main2....

lahir ku kedunia ku disambiut penuh syukur, bisikan iqamah ke telinga, diasuh mengenal Allah.. diajar sebut namaNya .. diasuh mengenal RasulNya..
salam sayang abah dan emak yg mendidikku tak mengenal jemu..
tiada yang lebih bernilai dari pengorbanan kalian yang suci itu.. tak berdaya aku membalasnya.. semoga aku menjadi penyejuk mata dan penyejuk hati kalian..

padaMu Allah aku berdoa dan meminta..
Engkau Maha Pengampun..
ampunilah ibu ayahku..
Di tanganMu terletak takdir mereka..
bahagiakan mereka di dunia akhirat..
Engkau Maha Mengasihani..
kasihanilah mereka..
Engkau Maha Penyayang..
sayangilah mereka..
Engkau Maha Pemelihara..
peliharalah mereka..
Engkau yang memberi rezeki dan rahmat..
berkatilah mereka..

Alhamdulillah... terima kasih Ya Allah... besar sungguh rahmatMu.. tetapi hamba kerdil selalu terlupa untuk bersyukur.. Ampunkan aku ya Allah.. Ingatkan aku selalu Ya Allah.. Ampunkan aku ya Allah..

Alhamdulillah.. walaupun banyak cabaran dan air mata mengalir dalam menjalankan KEM KANAK2 SEJAHTERA @ KASEH 2008... KASEH telah pun berjaya dijalankan. KASEH kali ini benar-benar memberi kesan pada sekeping hati seorang insan.

SAhabat2ku yg disayangi, aku tak tahu bahasa apakah yang dapat aku gunakan untuk menterjemahkan isi hati ku agar kalian mengerti betapa sayangnya aku pada kalian.. telah ku ungkapkan segala-galanya pada malam muhasabah.. agar kalian mengerti bahawa kita semua punya amanah yang tergalas di bahu.. amanah besar dari Allah.. amanah khas dan teristimewa.. buat hambaNYa umat Muhammad..

Sahabatku, bangkitlah.. bantulah dirimu.. bukalah mata hatimu.. hulurkan secebis pengertian buat insan-insan lain yang masih dalam kebingungan.. Aku tidak meminta ini untuk diriku.. tetapi aku meminta ini semua untuk dirimu.. kerana tahukah kalian, dalam kita mencari hidayah, mendidik kesabaran, mencari kekuatan, mengecapi kebahagiaan dan menggapai redha Allah.. Allah meletakkan semua itu dalam ketaatan kepadaNya.. Taatilah Dia.. Dia mengamanahkan kita untuk saling berpesan dan mengingatkan, mengajak kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran.. ketaatan adalah dengan melaksanakan amanah tersebut..

Oh Tuhanku yang Esa..
Ampunilah hambaMu..
Berikanlahku kekuatan mengharungi dugaanMu
Terimalah taubatku menghapus segala dosaku
Ku pohon restu hidayahMu
Bimbinglah kami dalam kehidupan kami
Satukan hati kami
Satukan kami di syurgaMu nanti...

Sahabat2ku yang disayangi..
banyak yang kita telah pelajari dari STB ttg pengertian sebenar kasih sayang, pengorbanan dan pengertian nilai insan yang tak ternilai.. smoga bakti kecil yang kita curahkan mendapat redha Allah dan menjadi punca hidayah untuk mendekatkan kita padaNya..

Tiada ulasan:

Catat Komen

Assalamualaikum... :)

Tunjukkan aku kawan jalan mana arah kejayaan....